Over Líodor

Beste Lezer, Joeri hier! De eigenaar van Líodor!

Líodor is ontstaan uit pure frustratie. Elke keer als we een nieuw parfum kochten, dachten we hetzelfde: waarom betaal je hier zoveel voor, en waarom is de geur na twee uur alweer weg? Het voelde gewoon oneerlijk. We wilden iets dat écht bleef hangen en niet de hoofdprijs kostte.

Tijdens onze zoektocht kwamen we erachter dat parfumolie in landen als Egypte en het Midden-Oosten al eeuwenlang enorm populair is. Daar dragen mensen olieparfums omdat ze veel intenser en langer houdbaar zijn. Alleen hier in Europa kende bijna niemand het. Dat vonden we bizar, en tegelijkertijd precies de kans waar we naar op zoek waren.

In 2022 begon het idee te groeien. Twee jaar lang hebben we alles getest wat je maar kunt bedenken. Honderden geuren, verschillende oliën, concentraties en ingrediënten. We wilden niet zomaar een parfum, maar iets dat echt het beste van het beste was. Uiteindelijk vonden we de perfecte balans: intens, langhoudend en betaalbaar.

In mei 2024 lanceerden we Líodor. Geen grote lancering, geen kantoor of dure winkel. Gewoon een kleine tafel en een handjevol flesjes parfumolie. Dat was het begin.

En toen ging het hard. Mensen begonnen het te delen, de reacties stroomden binnen en ineens stonden we niet meer alleen achter die tafel. In minder dan een jaar tijd groeide Líodor uit tot een echt merk, met een magazijn, een team en inmiddels meer dan 17.000 tevreden klanten.

Wat begon als frustratie is uitgegroeid tot iets waar we elke dag trots op zijn. En we kunnen niet wachten om nog veel meer mensen mee te nemen in dit avontuur.